M. Vaculová je supervizor III. st., což je dle kritérií Asociace supervizorů pomáhajících profesí (ASuPP) nejvyšší stupeň. Zároveň je členkou výboru ASuPP. M. Vaculová má supervizní i koučovací výcviky od ASSP, Hermés group a Mindset. Vzdělávací společnost ASSP (Asociácia supervízorov a sociálnych poradcov o.z.), u které má M. Vaculová ucelený supervizní výcvik, je přidruženým členem ANSE (Association of National Organisations for Supervision in Europe - Asociace národních organizací pro supervizi v Evropě, vč. dohledu nad kvalitou).
Supervize - styl práce a ceník pro rok 2025 (stáhněte si přílohu):
CENÍK_supervize a koučingu_Vaculová_od 01-2024 (2).pdf (187380)
Místa konání supervize:
1) zázemí objednávající organizace;
2) jiné domluvené místo (kdy náklady na případný pronájem jdou za objednavatelem supervize);
3) online: whereby.com/supervize-konzultace-vaculova ;
Supervize / koučing:
SUPERVIZE JE ZAMĚŘENÁ NA PODPORU a systematický rozvoj sebereflexe supervidovaných.
Cílem je mj. AHA EFEKT, tedy ujasnění si reálných, ke zpracovávané situaci vztažených možností a kompetencí těch, kteří supervizi absolvovali.
Rolí supervizora je prostřednictvím otázek a supervizních / koučovacích postupů ZVYŠOVAT UVĚDOMĚNÍ ČLENŮ TÝMU O JEJICH SITUACI (o možném problému) + facilitovat NALEZENÍ NEJVHODNĚJŠÍHO POSTUPU ŘEŠENÍ.
PROČ supervizi objednat – příklady DŮVODŮ:
- Cítíte, že Vaše organizace potřebuje změnu?
- Dostali jste se v práci s klientem do slepé uličky a nevíte jak dál?
- Nevíte jak pracovat s klienty?
- Popř. jsou možnosti práce s klienty málo funkční a opakují se stále stejné situace, např. klienti na nás křičí, občas my na ně…. Nevíme, jak zvládat toulání osob s demencí nebo jak jinak pracovat s lidmi s agresí. Klient pořád manipuluje, atd., atd. ….)
- Atmosféra na Vašem pracovišti se stává nesnesitelnou a Vy už jste vyčerpali svoje možnosti jak to změnit?
- Cítíte se ohrožení vyhořením?
Supervize pomáhá poskytovat podporu a příležitosti k reflexi profesionální pozice, zprostředkovává náhled na rizika a možné důsledky vzájemného nepochopení a chybějícího respektu mezi účastníky supervize – pracovníky a členy pracovního týmu.
Stejně tak umožňuje nahlédnout a uvědomit si rozsah a charakter vlivu profesionála v pomáhající profesi na klienta, jeho moc a bezmoc a další aspekty vztahu “pomáhající – klient”.
Cílem této reflexe profesionální pozice je v konečném důsledku umožnit případnou změnu v profesionálním přístupu a zprofesionálnění především po kvalitativní stránce. Dojde tedy nejen ke zvýšení kompetencí pracovníka, ale i ke zvýšení spokojenosti klienta.
Nedílnou součástí supervize je i péče o samotného pracovníka – profesionála, a to podporou jeho sebereflexe a péčí o emoční prožívání, podporou reflexe pracovních vztahů a zapojení v kolektivu.
Supervize podporuje a vede ke zlepšování komunikačních dovedností, uvědomění si vlastní profesní pozice a přínosu v pracovním kolektivu a tím i ke zlepšení efektivity práce celého kolektivu.
Další texty k supervizi:
Studijni_materialy k supervizi_Horská_2018_Upraveno Vaculovou_2024.docx.pdf (607967)
Supervize – co to je a její přínos_2024.pdf (811973)